Rejestracja na semestr zimowy roku 2025/2026 - OTWARTA 

Od 01.07.2025 obowiązują nowe zasady dotyczące rekrutacji studentów zagranicznych. Proszę przeczytać uważnie kroki rekrutacyjne zamieszczone poniżej.

Jedyną oficjalną drogą kontaktu cudzoziemców kandydujących na studia w Politechnice Częstochowskiej jest system pod adresem iso.pcz.pl.

Dokumenty przesyłane za pośrednictwem e-mail nie będą rozpatrywane. Uczelnia nie wysyła dokumentów drogą mailową.

Rejestracja w systemie jest obligatoryjna dla potencjalnych kandydatów. System stanowi jedyne oficjalne narzędzie komunikacji. Wybór kierunku, którego dokonasz na etapie wstępnej rejestracji nie jest wiążący. Stworzenie profilu kandydata umożliwia skuteczną komunikację.

  • link do rejestracji
  • utwórz konto - wprowadź swój adres e-mail i ustaw hasło
  • uzupełnij wymagane dane

Proszę zamieścić w systemie skany oryginalnyhc dokumentów edukacyjnych (świadectwo, dodatek z ocenami, dyplom, załącznik z ocenami, itd.)

Wgranie dokumentów do systemu jest istotne aby oszacować kwote opłaty rekrutacyjnej.

Lista wymaganych dokumentów tutaj

  • 85 zł - dotyczy:

kandydatów na studia drugiego stopnia,

kandydatów na studia pierwszego stopnia, których dokumenty edukacyjne zostały wydane przez kraj należący do UE, OECD, EFTA, Ukraina oraz Chiny.

  • 100 zł - dotyczy:

kandydatów na studia pierwszego stopnia, których dokumenty edukacyjne nie zostały wydane przez kraj należący do UE, OECD, EFTA, Ukraina oraz Chiny.

Kandydaci muszą również podejść do egzaminu wstępnego.

Dokument dotyczący płatności będzie dostęny w systemie.

Gdy dokumenty uzyskają status "accepted" lub "conditionally", zostanie ustalona data rozmowy sprawdzającej poziom języka polskiego.

Lista wymaganych dokumentów znajduje się tutaj

Kandydat odbędzie krótką rozmowę online za pośrednictwem platformy Microsoft Teams, aby sprawdzić znajomość języka polskiego (poziom języka musi być na poziomie minimum B2).

Egzamin wstępny dotyczy tylko i wyłącznie kandydatów aplikujących na studia pierwszego stopnia, których dokumenty edukacyjne nie zostały wydane przez kraje należące do: UE, OECD, EFTA, Ukraine oraz Chiny. Kandydaci zapłacili opłate rekrutacyjną w wysokości 100 zł.

Jeżeli kandydat przejdzie pozytywnie weryfikacje języka, zostanie przekierowany na egzamin wstępny. Egzamin będzie przeprowadzony za pomocą platformy Microsoft Teams.

Wskazówki techniczne:
- Zalecamy korzystanie z aplikacji Microsoft Teams i wcześniejsze założenie konta na platformie.
- Prosimy o zapewnienie stabilnego połączenia internetowego.
- Kandydaci powinni posiadać sprawnie działającą kamerę internetową, mikrofon i klawiaturę z układem polskim.
- Zalecamy sprawdzić przed spotkaniem, czy można się zalogować do Teams i czy działają mikrofon oraz kamera.

Jeżeli wszystkie poprzednie kroki, dotyczące kandydata, zostały ukończone pozytywnie, w systemie pojawi się dokument o opłacie za pierwszy semestr studiów (600 EUR lub 850 EUR – studia w języku polskim (zależy od wybranego kierunku), 1200 EUR – studia w języku angielskim).

Zaświadczenie o przyjęciu na studia będzie widoczne na twoim profilu do 7 dni po zaksięgowaniu wpłaty na koncie uczelni.

  • sprawdź poprawność danych na zaświadczeniu o przyjęciu na studia.
  • dokumenty są dostępne w postaci kolorowych skanów w systemie. Jeżeli potrzebujesz oryginał – poinformuj nas. Wyślemy dokumenty pocztą tradycyjną. Termin dostarczenia nie zależy od nas
  • Nie wysyłamy oryginałów przesyłkami kurierskimi. Kuriera możesz zamówić i opłacić sam. W takim przypadku pamiętaj, żeby przesłać nam dokumenty przewozowe i poinformować nas z wyprzedzeniem o terminie odbioru przesyłki
  • rezerwacja akademika – możliwa na tym etapie

Copyright © Politechnika Częstochowska. Wszystkie prawa zastrzeżone.

uczelnia_dostepna.svgPolitechnika Częstochowska uczelnią dostępną.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Logo Fundusze EuropejskieFlaga PolskiLogo Narodowego Centrum Badań i RozwojuFlage Unii Europejskiej