Najczęściej zadawane pytania w trakcie rekrutacji cudzoziemców

  

Rejestracja

Tak, ale przed wydaniem zaświadczenia o przyjęciu.

Jednak takiej zmiany kandydat nie może dokonać samodzielnie. Zmiany może dokonać wyłącznie pracownik biura. W przypadku konieczności dokonania zmiany - prosimy o przesłanie wiadomości (przez system, korzystając z funkcji "prześlij wiadomość") lub e-mail: iso@pcz.pl  

Tak, w trakcie procesu rekrutacji przeprowadzimy rozmowę sprawdzającą poziom znajomości języka.

Ankieta zostanie wygenerowana po uzupełnieniu wszystkich danych w systemie. Będzie widoczna w sekcji "dokumenty"

Nie. Tylko dokumenty załączone w systemie będą sprawdzane.

W systemie można załączyć wyłącznie dokumenty w formacie pdf. Plik do 5 MB. 

Studia rozpoczynajce się w październiku (od semestru zimowego) - rekrutacja trwa do 31 lipca

Studia rozpoczynajce się w lutym (od semestru letniego) - rekrutacja trwa do 30 listopada

  

Dokumenty

Apostille/legalizację możesz zrobić po otrzymaniu zaświadczenia o przyjęciu, ale przed przyjazdem do Polski. W trakcie rekrutacji pracownik może poprosić o przesłanie apostille/legalizacji na etapie weryfikowania dokumentów o wykształceniu.

Tak, tłumaczenie jest obowiązkowe.  Ale możesz zlecić tłumaczenie po przyjeździe do Polski.

W trakcie rekrutacji można załączyć tłumaczenie dokumentów na język angielski.

Dokumenty edukacyjne muszą zostac zalegalizowane. Jeżeli kraj, w którym wydano dany dokument, jest stroną Konwencji znoszącej wymóg legalizacji zagranicznych dokumentów urzędowych, sporządzonej w Hadze dnia 5 października 1961 r., legalizację dokumentu zastępuje dołączone do niego poświadczenie Apostille.

Lista krajów - stron Konwencji oraz instytucji uprawnionych do wydawania Apostille dostępna jest tutaj 

Więcej informacji na temat legalizacji dokumentów potwierdzających wykształcenie (apostille) w procesie uznawania kwalifikacji

Podstawowe wymogi możesz sprawdzić  na stronie kwalifikator.nawa.gov.pl

Tak

Tak, rozmowy przeprowadzamy z wszystkimi kandydatami.

W pierwszej kolejności załącz świadectwo ukończenia szkoły średniej wraz z ocenami oraz zaświadczenie z ministerstwa/szkoły, że dane świadectwo uprawnia do podjęcia studiów w kraju wydania.

W pierwszej kolejności załącz dyplom i transcript. Pracownik może poprosić o dodatkowe dokumenty.

Nazwisko (tak samo jak pozostałe informacje) jest pobierane z danych, które uzupełniłeś podczas rejestracji w systemie. Dlatego podczas rekrutacji warto upewnić się, czy wszystkie dane osobowe zostały wprowadzone prawidłowo.

Jeżeli jednak, któreś z danych są wpisane błędnie, należy o tym poinformować pracownika biura, który sporządzi nowy dokument.

Politechnika Częstochowska wysyła dokumenty za pośrednictwem Poczty Polskiej, jeśli chcesz możesz zamówić kuriera swój koszt. Dokumenty w wersji elektronicznej dostępne są w systemie.

Na etapie składania wymaganych dokumentów przez kandydatów okazanie  wizy jest wymagane tylko w przypadku kandydatów, który przybywają na terytorium  Polski na jej podstawie. Pozostali kandydaci mogą przedstawić wizę na wydziale po przyjeździe na studia do Polski.

Tak, należy ponownie złożyć komplet wymaganych dokumentów na nowym kierunku studiów.

   

Opłaty

Opłata rekrutacyjna wynosi 85zl.

Dokumenty kandydata są sprawdzane po zaksięgowaniu opłaty rekrutacyjnej na koncie Politechniki Częstochowskiej.

Jeśli opłata wpłynie mniejsza - zostaniesz poinformowany o niedopłacie.

Tak, zwrócimy opłatę za studia. Opłata rekrutacyjna nie podlega zwrotowi.

Tak, należy wypełnić formularz i dołączyć list z ambasady o odmowie wizy

Za pierwszy rok nie ma możliwości opłaty w ratach. W następnych latach - na wniosek studenta - jest to możliwe.

Zaksięgowanie opłaty trwa od 1 dnia do nawet 2 tygodni. Dopiero po zaksięgowaniu na konto PCz status zostanie zmieniony.

Najprawdopodobniej są to koszty bankowe lub koszty przewalutowania.

Zaświadczenie o przyjęciu zostanie wystawione po wpłacie pełnej kwoty za 1 semestr.

Przed dokonaniem przelewu sprawdź opłaty bankowe.

Kandydaci, którzy chcą dokonać opłaty rekrutacyjnej w PLN, mogą to zrobić, korzystając z numeru konta bankowego podanego na koncie rejestracyjnym w dokumencie wygenerowanym przez uczelnię, tzw. „Recruitment fee”.

Dokument jest widoczny w profilu kandydata w zakładce „Dokumenty generowane przez uczelnię”.

14 dni od momentu uwidocznienia dokumentu o opłacie w systemie.

   

Wiza

Uczelnia nie rezerwuje miejsc w ambasadzie. W trakcie konsultacji wizowych, na żądanie Straży Granicznej, potwierdzamy informacje o aplikacji kandydata.

Możesz zarejestrować się na nowy semestr. Wiąże się to z nową opłatą za rekrutację. Opłatę za studia przeniesiemy na nową rekrutację.

Politechnika Częstochowska nie pośredniczy w procedurze wizowej. W sprawie procedury wizowej proszę się skontaktować z polską placówką dyplomatyczną w Pani/Pana kraju.

Na zaświadczeniu o przyjęciu jest informacja o wysokości dokonanej opłaty.

  

Akademik

Uczelnia oferuje miejsca w akademiku. Liczba miejsc ograniczona. Przy rejestracji zaznacz, że potrzebujesz miejsce w akademiku. Orientacyjna cena za miejsce w pokoju dwuosobowym w roku akademickim 2023/2024: 442 PLN - 468 PLN osoba/miesiąc. 

Copyright © Politechnika Częstochowska. Wszystkie prawa zastrzeżone.

uczelnia_dostepna.svgPolitechnika Częstochowska uczelnią dostępną.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Logo Fundusze EuropejskieFlaga PolskiLogo Narodowego Centrum Badań i RozwojuFlage Unii Europejskiej

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Więcej o plikach cookies i o ochronie Twojej prywatności przeczytasz w Informacje o cookies.

Zapisano