Informacje Działu Nauki

Wnioski o przyznanie dotacji na utrzymanie aparatury naukowo-badawczej (SPUB), stanowiska badawczego oraz specjalnej infrastruktury informatycznej (SPUBI) na 2025 rok.

Środki finansowe na utrzymanie aparatury naukowo-badawczej, stanowiska badawczego oraz specjalnej infrastruktury informatycznej przyznawane są na podstawie:

  • Rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 26 kwietnia 2019 r. w sprawie szczegółowych kryteriów i trybu przyznawania środków finansowych na utrzymanie aparatury naukowo-badawczej, stanowiska badawczego oraz specjalnej infrastruktury informatycznej oraz oceny raport z ich wykorzystania (Dz. U. 2019 r., poz. 893).

Wniosek, zgodnie z §3 ww. rozporządzenia, zawiera:

  • dane wnioskodawcy;
  • rodzaj i nazwę aparatury lub infrastruktury;
  • opis aparatury lub infrastruktury;
  • informację o rocznych kosztach utrzymania aparatury lub infrastruktury;
  • wnioskowaną kwotę dotacji;
  • opis planowanych zadań badawczych z wykorzystaniem aparatury lub infrastruktury, koszt ich realizacji oraz źródło finansowania;
  • uzasadnienie unikatowości aparatury lub infrastruktury w skali kraju;
  • opis znaczenia aparatury lub infrastruktury dla rozwoju działalności naukowej, w szczególności biorąc pod uwagę kierunki określone w polityce naukowej państwa;
  • informacje dotyczące wykorzystania aparatury lub infrastruktury.

Zapisy rozporządzenia nie nakładają ograniczeń w zakresie liczby składanych wniosków przez Podmioty uprawnione do otrzymywania dotacji na finansowanie utrzymania aparatury naukowo-badawczej, stanowiska badawczego (SPUB) lub specjalnej infrastruktury informatycznej (SPUBI).

W sekcji Osoby przygotowujące wniosek – Osoba upoważniona do podpisania wniosku należy wpisać dane: Prorektora ds. nauki prof. dr. hab. inż. Jerzego Wysłockiego. Wzór wypełnienia poniżej:

W sekcji Elektroniczna wysyłka należy wybrać opcję „podpis cyfrowy”, następnie pobrać plik z systemu OSF i przekazać na adres d_nauki@pcz.pl, w celu uzyskania kwalifikowanego podpisu elektronicznego wnioskodawcy. Po uzyskaniu elektronicznego podpisu Prorektora wniosek zostanie odesłany w celu dołączenia w systemie OSF i wysłania wniosku do Ministerstwa.

Szczegółowe informacje znajdują się na stronie Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego.

Poradnik dla osób planujących złożenie wniosku o przyznanie środków finansowych na utrzymanie aparatury naukowo-badawczej, stanowiska badawczego lub specjalnej infrastruktury informatycznej dotyczący wypełniania wniosku znajduje się poniżej:

Wnioski o przyznanie dotacji na inwestycje związane z działalnością naukową na 2025 rok.

Środki finansowe na realizację inwestycji związanych z działalnością naukową przyznawane są na podstawie:

Wniosek, zgodnie z §4 ust. 1 ww. rozporządzenia, zawiera:

  • dane wnioskodawcy,
  • rodzaj inwestycji,
  • nazwę i lokalizację inwestycji,
  • zakres rzeczowy i opis inwestycji, obejmujące wskazanie, czy dotyczy ona zakupu, wytworzenia czy rozbudowy aparatury naukowo
  • badawczej albo infrastruktury informatycznej,
  • wnioskowaną wysokość środków finansowych na realizację inwestycji
  • harmonogram rzeczowo-finansowy inwestycji,
  • źródła finansowania inwestycji, w tym wielkość środków własnych wnioskodawcy,
  • uzasadnienie celowości realizacji inwestycji, a w przypadku inwestycji związanej z działalnością naukową – także jej znaczenia dla
  • rozwoju nauki, innowacyjności i gospodarki wraz ze wskazaniem prac lub zadań, które będą realizowane przy wykorzystaniu finansowanej infrastruktury.

W sekcji Osoby przygotowujące wniosek – Osoba upoważniona do podpisania wniosku należy wpisać dane: Prorektora ds. nauki prof. dr. hab. inż. Jerzego Wysłockiego. Wzór wypełnienia poniżej: screenshot_2024-06-13_at_15-06-52_osoby_przygotowujace_wniosek.png

W sekcji Elektroniczna wysyłka należy wybrać opcję „podpis cyfrowy”, następnie pobrać plik z systemu OSF i przekazać na adres d_nauki@pcz.pl, w celu uzyskania kwalifikowanego podpisu elektronicznego wnioskodawcy. Po uzyskaniu elektronicznego podpisu Prorektora wniosek zostanie odesłany w celu dołączenia w systemie OSF i wysłania wniosku do Ministerstwa.

Szczegółowe informacje znajdują się na stronie Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego.

Poradnik dla osób planujących złożenie wniosku o przyznanie środków finansowych na realizację inwestycji związanej z działalnością naukową dotyczący wypełniania wniosku znajduje się poniżej:

Wykaz dokumentów w teczkach postępowań awansowych:

   

Pliki do pobrania

Copyright © Politechnika Częstochowska. Wszystkie prawa zastrzeżone.

uczelnia_dostepna.svgPolitechnika Częstochowska uczelnią dostępną.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Logo Fundusze EuropejskieFlaga PolskiLogo Narodowego Centrum Badań i RozwojuFlage Unii Europejskiej

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Więcej o plikach cookies i o ochronie Twojej prywatności przeczytasz w Informacje o cookies.

Zapisano